Биро за развој на образованието

  • Решение за акредитирање на програма и инситуција за услуги за професионално усовршување на воспитно-образовниот и раководниот кадар во средните училишта во Република Македонија на тема: Современи методи во наставата, активно вклучување на учениците и поттикнување на нивната креативност”
  • Решение за акредитирање на програма и инситуција за услуги за професионално усовршување на воспитно-образовниот и раководниот кадар во средните училишта во Република Македонија на тема: Имплементација на содржини за иновации и претприемништво во курикулумот за средно образование во Република Македонија”
  • Решение за акредитирање на програма и инситуција за услуги за професионално усовршување на воспитно-образовниот кадар во средните училишта во Република Македонија на тема: “Настава и учење во 21 век, создавање иновативни училишта, подготвување на учениците за 21 век
  • Решение за акредитирање на програма и инситуција за услуги за професионално усовршување на воспитно-образовниот кадар во средните училишта во Република Македонија на тема: „Современи концепции на средно образование – новата улога на наставникот и новите стратегии за поучување и учење“.

Модернизација во основното образование
– усовршување на наставниците од основните училишта

ОПШТИНА ИЛИНДЕН

ОПШТИНА КАРПОШ

ГРЦИЈА / GREECE

ГРЦИЈА / GREECE

ГРЦИЈА / GREECE

БУГАРИЈА / BULGARIA

БУГАРИЈА / BULGARIA

БУГАРИЈА / BULGARIA

МАКЕДОНИЈА / MACEDONIA

МАКЕДОНИЈА / MACEDONIA

МАКЕДОНИЈА / MACEDONIA

КАРИЕРЕН РАЗВОЈ НА НАСТАВНИЦИ

Кариерниот развој на наставниците, подразбира секојдневно професионално и лично растење на наставникот, долготраен, конитнуиран процес кој започнува од почетокот на подготовката за оваа професија и трае до крајот на целиот живот, процес кој се реализира на најразлични начини кој подразбира оспособување на наставникот со нови знаења, вештини, способности, стратегии и сл.

Современото општество бара и од наставниците, употреба на современа информатичка технологија, оспособеност за работа со различни ученици, соработка со други наставници, соработка со стручните  соработници и со родителите, како и  истражување и евалуација на сопствената работа. Современото училиште бара современа настава и бара наставници, кои се оспособени ефикасно и квалитетно да ги изведуваат сите видови на наставна работа со учениците.  Клучот на успехот во образованието лежи во квалитетниот кадар и пристапот кон наставата и учениците. Кога зборуваме за училиште во вистинска смисла на зборот, не мислиме на училишната зграда, туку на потенцијалот што е внатре.

Со цел да се модернизира наставата и  полесно да се внесат иновациите, наставникот задолжително и континуирано  мора да работи на своето професионално усовршување.

За таа цел, Академијата ЦЕС, која што повеќе од 20 години нуди квалитетни образовни услуги и е предводник на современите трендови во процесот на образование, во соработка со Бирото за развој на образованието, изготви и нуди неколку акредитирани обуки за професионален развој на образовниот кадар:

                                               

СОВРЕМЕНИ КОНЦЕПЦИИ НА СРЕДНО ОБРАЗОВАНИЕ – НОВАТА УЛОГА НА НАСТАВНИКОТ И НОВИТЕ СТРАТЕГИИ ЗА ПОУЧУВАЊЕ И УЧЕЊЕ“.

Современото образование бара нови концепции и современ приод во реализацијата на наставата. Наставниците во континуитет треба да ги подобруваат своите компетенции, со цел квалитетно да одговорат на новите предизвици, кои ги носи новото време.

Во периодот од 23 август до 18 октомври, Академија ЦЕС реализираше обуки за наставниот кадар од средните училишта на на тема: „Современи концепции на средно образование – новата улога на наставникот и новите стратегии за поучување и учење“.

Обуките беа еднодневни и се реализираа на македонски, албански и турски јазик, на целата територија на Северна Македонија. Опфатен неше наставниот кадар од сите средни училишта со вкупно 6572 учесници.

Програмата за обука беше конципирана во четири меѓусебно надградливи сесии:

  1. Компетенции на современ наставник, наменета за продлабочување на знаењата на настаниците во доменот на предметите кои ги предаваат, унапредување на нивните педагошко /дидактички компетенции, способности за анализирање, синтетизирање и применување на знаења во пракса; способност за употреба на ИКТ; развој на медијално- педагошки и медијално-дидактички компетенции; следење на напредокот и постигнувањата на учениците; решавање проблеми; работа во тим и лидерство.
  2. Интегриран пристап во наставниот час, е пристап според „AIDA” методологија (внимание, интерес, желба, акција). Овој пристап е модификација, односно комплементарен со класичната структура на наставен час и овозможува функционална меѓупредметна интеграција, примена на теоријата во пракса, интегрирање на екологијата, претприемништвото, мултикултурализмот, ИКТ во наставата.
  3. Истражувачка настава / проектни активности третира две мошне актуелни, односно современи форми на наставата. Истражувачката настава и проектните активности овозможуваат активно учество и независност во работата на учениците преку согледување и анализа на секојдневните животни проблеми, преку користење на електронските медиуми од широк спектар.
  4. Во четвртата сесија фокусот е ставен на наставните форми, методи, техники. Со помош на наставните техники, содржината на часот се става во некоја структурирана рамка и им овозможува на учениците како активни учесници да го искажат својот потенцијал. Разните видови на форми на работа со учениците: индивидуални форми на работа, работа во парови, работа во мали групи, фронтална форма на работа, како и разните видови методи кои се користат во наставата: анализа; синтеза; евалуација; усно изложување; програмирана настава; самостојна работа со учебник, учебно помагало, дидактички материјали во електронска форма и др

Галерија од обуката:

ОБУКА ЗА ИМПЛЕМЕНТАЦИЈА НА СОДРЖИНИ ЗА ИНОВАЦИИ И ПРЕТПРИЕМНИШТВО ВО КУРИКУЛУМОТ ЗА СРЕДНО ОБРАЗОВАНИЕ ВО РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЈА

Да се насочат учениците да размислуваат и да се однесуваат претприемнички, без тоа да се поврзе и да се стави во контекст со останатите наставни содржини е речиси невозможно. Концептот на оваа обука е наставниците кои предаваат одредени предмети во средните училишта (хемија, физика, информатика, биологија, ликовна уметност итн), да стекнат вештини со кои ќе инкорпорираат содржини за претприемништво во нивните предмети. На таков начин учениците ќе може да размислуваат за започнување на свој сопствен бизнис како идни хемичари, информатичари, биолози итн.

Оттука целта на оваа обука е:

  • Вклучување на принципите на претприемничкото образование во секојдневниот образовен процес на сите нивоа и во секоја област.
  • Развивање на претприемничкиот дух и иновативниот потенцијал кај учениците преку обука на наставниот кадар
  • Да се разбере важноста на ИНОВАТИВНИОТ НАЧИН НА РАЗМИСЛУВАЊЕ и можност за самовработување како одлична иднина на младите генерации

Во рамките на оваа обука наставниците, преку серија на вежби и практична работа,   ќе можат да научат:

  • Што е претприемништво
  • Кои се основните карактеристики на претприемништвото
  • Која е улогата на претприемништвото
  • Што ги прави претприемачите успешни
  • Како до иновација
  • Типови на иновации
  • Како се стигнува од идеја до сопствен бизнис
  • Што е маркетинг
  • Маркетинг микс
  • Животен циклус на производ
  • Како се истражува пазарот
  • Формирање на цени
  • Конкуренција
  • Дистрибуција на прозвод
  • Промоција
  • Видови и карактеристики на бизнисите
  • Извори на финансирање
  • Бизнис план

По завршување на обуката, учесниците ќе бидат обучени да креираат содржини за претприемништво во рамките на своите предмети.

Галерија од обука:

ОБУКА ЗА ИМПЛЕМЕНТИРАЊЕ НА СОДРЖИНИ ОД ИНОВАЦИИ И ПРЕТПРИЕМНИШТВО ВО НАСТАВАТА ПО МАТЕМАТИКА, ИНФОРМАТИКА, ФИЗИКА, БИОЛОГИЈА, ХЕМИЈА И ЛИКОВНО ОБРАЗОВАНИЕ ВО ОСНОВНИТЕ УЧИЛИШТА

Програмата за обука за иновации и претприемништво има за цел на наставниците да  им овозможи развивање на претприемнички дух и иновативно размислување во областа која е предмет на нивно работење: математика, биологија, физика, хемија, ликовно, информатика во основното образование во VIII или IX одделение.

Преку оваа програма за обука учесниците ќе ги разберат основните поими и појави во економијата и бизнисот. Учесниците  со оваа обука ќе ги осознаат позитивните придобивки од иновациите, претприемништвото и бизнис планирањето. Учесниците ќе развијат способности за иницијативност, креативност, самодоверба, самооценување, самоистражување, справување со ризици и сл.

По завршување на обуката наставникот:

  • ќе ги осознае основните принципи на претприемништвото и претприемничкото однесување како еден од основните столбови на секоја пазарна економија;
  • ќе ги препознава елементите на иновативното и претприемничкото однесување во математиката, биологијата, физиката, хемијата, ликовното образование и информатиката за VIII или IX одделание од основното образование;
  • ќе се запознае со придобивките за поединецот и за заедницата од претприемништвото;
  • ќе може да пронајде области од наставните содржини од математика, биологија, физика, хемија, ликовно образование и информатика за VIII или IX одделение од основното образованје кај кои што може да ги насочува учениците за претприемничко однесување;
  • ќе ја интерпретира потребата од нагласување на улогата на иновации во области од математиката, биологијата, физиката, хемијата, ликовното образование и информатиката за VIII или IX одделение во основното образование;
  • ќе ги потикнува учениците во насока на размислување како може да се реализираат бизнис идеи во различни области од математика, биологија, физика, хемија,ликовно образование и информатика за VIII или IX одделение од основното образование;
  • ќе ги насочува учениците да размислуваат за економските основи во математиката, биологијата, физиката, хемијата, ликовното образование и информатиката за VIII или IX одделение во основното образование;
  • ќе ја осознае потребата за интерпретирање на основите на бизнисот во подрачјето на различни наставни содршини од математиката, биологијата, физиката, хемијата, ликовното образование и информатиката за VIII или IX одделение во основното образование;
  • ќе може да прифати и применува принципи од бизнисот во реализацијата на наставните содржини од математика, биологија, физика, хемија,ликовно образование и информатика за VIII или IX одделение од основното образование ;
  • ќе научи што е потребно за изработка на оценка на бизнис идеја;
  • ќе научи што е потребно за изработка на бизнис план како основа за реализација на претприемничка идеја.

                                               

Галерија од обуката:

ОБУКА НА ТЕМА: НАСТАВА И УЧЕЊЕ ВО 21-ОТ  ВЕК, СОЗДАВАЊЕ ИНОВАТИВНИ УЧИЛИШТА: ПОДГОТВУВАЊЕ НА УЧЕНИЦИТЕ ЗА 21-ОТ  ВЕК

Модерното образование првенствено се соочува со ученикот, како активен учесник во образовниот процес, и се базира на истражување, брза и јасна размена на информации, разбирање на другите, тимска работа, поврзување на различни знаења и примена на знаење и вештини, а во центарот на образовниот процес ги става учениците, нивните интереси и потреби.

Оваа обука е осмислена со цел да се зајакне улогата на современиот наставник во процесот на поучување преку оспособување со компетенции за примена на современи  методи и техники за учење и поучување во училница.

По завршување на обуката наставникот ќе се стекне со вештини да:

  • Креира наставни стратегии и сценарија
  • Да применува ИКТ во наставата
  • Да користи современи методи фокусирани кон учениците (Истражувачко учење; Превртена училница; Колаборативно учење; Проектна настава; Игрификација -учење базирано на игра).

Галерија од обуката:

ОБУКА НА ТЕМА : СОВРЕМЕНИ МЕТОДИ ВО НАСТАВАТА, АКТИВНО ВКЛУЧУВАЊЕ НА УЧЕНИЦИТЕ И ПОТТИКНУВАЊЕ НА НИВНАТА КРЕАТИВНОСТ

Осовременувањето на наставата подразбира активна/ интерактивна настава и настава во која сите ученици учествуваат и активно се вклучени во часот.

Во таков наставен процес, се поттикнува критичко размислување, независно одлучување, решавање проблеми, креативност во пристапот и комуникација меѓу учениците. Современото образование е поддржано од информатички и комуникациски технологии кои полека, но сигурно влегуваат во училниците и во секојдневната едукативна работа.

Програмата за оваа обука е составена од три сегменти и тоа:

  • Современи методи и техники на учење и пооучување;
  • Активности за поттикнување на креативноста на учениците и
  • Користење на ИТ во наставата.

Во првиот дел на програмата опфатени се методите кои можат да бидат применети  во текот на наставниот процес, не само во рамките на наставниот час туку и надвор од училиштетето, нудејќи му на наставникот и ученикот континуирана активна улога при усвојување на нови знаења и стекнување на нови вештини. Програмата во делот на современи методи и техники на учење и поучување е сегментиран во два дела и тоа, вербални методи и визуелни методи.

Програмата во делот на активности за поттикнуање на креативноста на учениците е сочинета од низа современи техники и активности кои нудат можности наставниот материјал да се направи поблизок и подостапен до ученикот Тука се обработени менталните мапи, учењето низ игра,забава, хумор и работа, играње улоги, шест шешири, асоцијации, квизови, решавање проблемски ситуации и други.

Во третиот дел на програмата користење на ИТ во наставата, каде што се опфатени: начини на употреба на ИКТ во чување, анализа и обработка на податоци поврзани со нови знаења и содржини и нивна понатамошна употреба, користење интернет, користење на апликативни програми за наставни содржини и образовни области, користење на мултимедијални програми, инсталирање на ЕСУ електронски системи и софтвери за учење и др.

                                               

Галерија од обуката:

Реализирани обуки за наставници во основните училишта

„Професионална соработка на наставниците (стручни активи, заедници за учење, менторство и сл.)”

Професионалната соработка на наставниците е од клучна важност за создавање поддржувачка и ефективна образовна средина. Овој пристап вклучува различни форми на колаборација, како што се стручните активи, заедниците за учење и менторството.

Стручни активи претставуваат организирани групи наставници кои работат заедно со цел да ги унапредат своите педагошки практики и да споделат знаења и искуства. Преку редовни состаноци и дискусии, тие можат да анализираат наставни методи, да развиваат нови стратегии и да се поддржуваат меѓусебно.

Заедниците за учење се фокусирани на колективниот развој на наставниците преку споделување на најдобри практики и ресурси. Овие заедници поттикнуваат континуирано професионално учење и иновации во наставата, овозможувајќи им на наставниците да се надградуваат и прилагодуваат на новите образовни предизвици.

Менторството е процес во кој поискусни наставници (ментори) обезбедуваат поддршка, насоки и совети на помладите колеги. Оваа форма на соработка не само што помага во развојот на новите наставници, туку и го зајакнува чувството на заедништво и меѓусебно почитување во образовната институција.

Преку овие форми на професионална соработка, наставниците можат да ги подобрат своите компетенции, да ја зголемат ефикасноста на наставниот процес и да создадат позитивна и инклузивна училишна култура. Ова, на крајот, придонесува за подобри образовни резултати и целокупно подобрување на квалитетот на образованието.

Реализирана обука за наставници

Во периодот 2022-2024, Академија Ц.Е.С. успешно организираше серија обуки за наставниците од основните училишта во Република Северна Македонија, на тема Професионална соработка на наставниците (стручни активи, заедници за учење, менторство и сл.)

Овие обуки опфатија 5.170 наставници, распоредени во 207 групи, истите се одвиваа на македонски, албански и турски јазик

Целта на обуката беше да се подобрат компетенциите и перформансите на наставниците преку зајакнување на професионалната соработка. Со учество во стручни активи, заедници за учење и менторство, наставниците ќе можат да:

  • Унапредат педагошките практики: Споделувањето знаења и искуства со колегите ќе им овозможи на наставниците да ги применуваат најдобрите практики во својата работа.
  • Поттикнат континуирано професионално учење: Активното учество во заедници за учење ќе им помогне на наставниците да останат ажурирани со новите трендови и методи во образованието.
  • Поддржат новите наставници: Преку менторството, поискусните наставници ќе можат да ги водат и поддржуваат новите колеги, што ќе придонесе за побрзо интегрирање и усовршување на новите наставници.
  • Создадат позитивна и колаборативна училишна средина: Професионалната соработка ќе ги зајакне меѓусебните односи меѓу наставниците и ќе промовира култура на соработка и поддршка.
  • Зголемат ефикасноста на наставниот процес: Примената на споделените стратегии и методи ќе овозможи поефективна настава и подобри образовни резултати за учениците.

Преку оваа обука, наставниците ќе се стекнат со вештини и знаења кои ќе им помогнат да станат подобри професионалци и да создадат поддржувачка и ефективна училишна средина.

По завршувањето на обуката, наставниците – учесници пополнија евалуациски прашалник (Формулар за проверка на задоволството на учесниците од обуката. Од добиените мислења и ставови на испитаниците, може да се заклучи следното:

  • Професионално и добро организирана обука: Учесниците ја оценија обуката како високо професионално спроведена и одлично организирана.
  • Квалитетни теми, содржина и реализација: Темите и содржината на обуката, како и начинот на реализација, беа оценети како многу добри.
  • Соодветни материјали: Подготвените материјали беа оценети како релевантни и корисни за наставниот процес.
  • Компетентни обучувачи: Обучувачите покажаа високо ниво на компетентност и успешно ја спроведоа обуката.
  • Исполнети очекувања: Обуката беше оценета како многу корисна и значително ги исполни очекувањата на наставниците кои учествуваа.

Овие повратни информации укажуваат на тоа дека обуката не само што ги исполни, туку и ги надмина очекувањата на учесниците, потврдувајќи ја нејзината вредност и релевантност.

Галерија од обуките:

„Стратегии за Менаџмент во училница-принципи и примери на добра практика за создавање на позитивна работна атмосфера“

Менаџментот во училницата е клучен аспект на ефективната настава, кој ги опфаќа сите активности поврзани со планирањето, организирањето, контролирањето и водењето на училничната средина. Оваа обука е дизајнирана да им обезбеди на наставниците практични стратегии и алатки за создавање и одржување на позитивна работна атмосфера, како во физичката така и во онлајн/виртуелната училница.

Основни цели и придобивки на обуката:

  • Разбирање на принципите на менаџмент во училница: Обуката ќе ги истражи основните принципи и концепти на ефективниот училничен менаџмент, вклучувајќи ги техниките за организирање на просторот, управување со времето и поставување на јасни очекувања.
  • Примери на добра практика: Ќе се претстават успешни примери и стратегии кои наставниците можат да ги применат за да создадат позитивна и продуктивна училнична средина. Овие примери ќе опфаќаат различни аспекти на наставата, од управување со однесувањето на учениците до промовирање на соработка и учење базирано на проекти.
  • Интеграција на технологии во наставата: Специјално внимание ќе се посвети на управувањето со виртуелната училница, вклучувајќи стратегии за ангажирање на учениците, одржување на дисциплина и осигурување на интерактивност и учество преку онлајн платформи.

Важност на обуката:

  • Подобрување на наставничките вештини: Со примена на усвоените стратегии, наставниците ќе можат поуспешно да ја водат својата училница, што ќе резултира со подобрена ученичка дисциплина и повисоки образовни постигнувања.
  • Промовирање на позитивна училишна култура: Ефективниот менаџмент во училницата придонесува за создавање на позитивна и поддржувачка училишна култура, каде што учениците се чувствуваат мотивирани и ангажирани.
  • Флексибилност и приспособливост: Наставниците ќе стекнат вештини за управување со различни образовни сценарија, што ќе им овозможи да одговорат на предизвиците на современото образование, вклучувајќи го и преминувањето кон онлајн наставата.

Преку оваа обука, наставниците ќе бидат подобро подготвени да создадат средина во која учениците ќе можат да напредуваат и да ги достигнат своите целосни потенцијали, без разлика дали наставата се одвива во физичка или виртуелна училница.

Реализирана обука за наставници

Во периодот 2022-2024, Академија Ц.Е.С. успешно организираше серија обуки за наставниците од основните училишта во Република Северна Македонија, на тема „Стратегии за Менаџмент во училница-принципи и примери на добра практика за создавање на позитивна работна атмосфера“

Овие обуки опфатија 5.235 наставници, распоредени во 209 групи, истите се одвиваа на македонски, албански и турски јазик

Целта на обуката беше да се подобрат компетенциите и перформансите на наставниците – учесници во обуката во следниве аспекти:

  • Создавање атмосфера за работа во училницата преку градење на авторитет: Наставниците да развијат способност за градење на авторитет преку личен пример, што ќе ја подобри дисциплината и продуктивноста во училницата.
  • Подобрување на квалитетот на комуникацијата: Наставниците да ги подобрат своите комуникациски вештини со учениците, што ќе резултира со поефективна и позитивна комуникација во училницата.
  • Подобрување на квалитетот на наставата: Стекнување на практични вештини за примена на стратегии и техники за квалитетна комуникација, со цел да се подобри наставниот процес.
  • Изградување повисока свест за интериоризација: Развивање на свест за функционална примена на стекнатите вештини и нивно пренесување на учениците, со цел подобрување на нивните образовни резултати.
  • Стекнати вештини за изготвување правила: Наставниците да научат како да изготвуваат и применуваат правила кои ќе се почитуваат, создавајќи позитивни искуства за учениците преку личен пример.
  • Практикување на win-win техника: Наставниците да ги применуваат win-win техниките за квалитетна комуникација со колегите, стручните соработници, учениците, родителите и пошироката општествена средина.

Овие обуки им овозможија на наставниците да ги подобрат своите компетенции и вештини, со цел да создадат позитивна и продуктивна училнична средина која ги поддржува потребите и развојот на сите ученици.

По завршувањето на обуката, наставниците – учесници пополнија евалуациски прашалник (Формулар за проверка на задоволството на учесниците од обуката. Од добиените мислења и ставови на испитаниците, може да се заклучи следното:

  • Професионално и добро организирана обука: Учесниците ја оценија обуката како високо професионално спроведена и одлично организирана.
  • Квалитетни теми, содржина и реализација: Темите и содржината на обуката, како и начинот на реализација, беа оценети како многу добри.
  • Соодветни материјали: Подготвените материјали беа оценети како релевантни и корисни за наставниот процес.
  • Компетентни обучувачи: Обучувачите покажаа високо ниво на компетентност и успешно ја спроведоа обуката.
  • Исполнети очекувања: Обуката беше оценета како многу корисна и значително ги исполни очекувањата на наставниците кои учествуваа.

Овие повратни информации укажуваат на тоа дека обуката не само што ги исполни, туку и ги надмина очекувањата на учесниците, потврдувајќи ја нејзината вредност и релевантност.

Галерија од обуките:

„Учење преку истражување, работа на проект и решавање проблеми“

„Учење преку истражување, работа на проект и решавање проблеми“ претставува современ пристап во образованието кој се фокусира на активна улога на учениците во процесот на учење. Овој метод ги поттикнува учениците да истражуваат, да работат на проекти и да решаваат реални проблеми, со што ги развиваат своите критички и аналитички вештини, креативност и способност за соработка.

Основни елементи на овој пристап:

  • Истражување: Учениците се вклучени во процес на истражување каде што ги поставуваат своите прашања, собираат податоци и анализираат информации за да дојдат до заклучоци.
  • Работа на проект: Преку проектно-ориентирано учење, учениците се ангажирани во креирање на проекти кои имаат практична примена и ги рефлектираат реалните светски проблеми.
  • Решавање проблеми: Учениците се соочуваат со различни проблеми за решавање, што ги охрабрува да размислуваат критички и да применуваат иновативни решенија.

Важноста на овој пристап:

  • Развој на критичко размислување: Учениците учат да поставуваат прашања, да анализираат податоци и да донесуваат информирани одлуки.
  • Креативност и иновации: Работата на проекти и решавањето проблеми ги охрабрува учениците да размислуваат креативно и да применуваат иновативни пристапи.
  • Колаборативно учење: Преку тимска работа, учениците учат да соработуваат, да комуницираат ефективно и да ги почитуваат различните мислења и идеи.
  • Примена на знаења во реални ситуации: Овој пристап ги подготвува учениците за реалниот свет, овозможувајќи им да применуваат теоретските знаења во практични ситуации.

Овој пристап не само што го подобрува квалитетот на образованието, туку и ги подготвува учениците за предизвиците на современиот свет, развивајќи ги нивните вештини и способности за целоживотно учење.

Реализирана обука за наставници

Во периодот 2022-2024, Академија Ц.Е.С. успешно организираше серија обуки за наставниците од основните училишта во Република Северна Македонија, на тема „Учење преку истражување, работа на проект и решавање проблеми“.

Овие обуки опфатија 6.509 наставници, распоредени во 260 групи, истите се одвиваа на македонски, албански и турски јазик.

Целта на обуката беше да се подобрат компетенциите и перформансите на наставниците – учесници во обуката во однос на следниве аспекти:

  • Применување на проблемска, истражувачка и проектна настава: Наставниците да користат методи кои поттикнуваат активно учење преку поставување и решавање на проблеми, истражување и работа на проекти.
  • Поучување преку истражување: Учениците се мотивираат да истражуваат, откриваат, решаваат проблеми, анализираат, синтетизираат, извлекуваат заклучоци и ги споделуваат своите сознанија.
  • Користење применливи вештини: Наставниците да применуваат вештини кои поттикнуваат и развиваат критичко и креативно размислување кај учениците.
  • Креирање стимулативна средина: Создавање на училишна средина која поттикнува повисоки мисловни процеси, критичко и креативно размислување, преку различни активности и наставни методи.

Овие обуки им овозможија на наставниците да ги подобрат своите компетенции и перформанси, со цел да создадат поактивна и ангажирачка средина за учење која ги охрабрува учениците да истражуваат, размислуваат критички и креативно, и успешно да решаваат проблеми.

По завршувањето на обуката, наставниците – учесници пополнија евалуациски прашалник (Формулар за проверка на задоволството на учесниците од обуката. Од добиените мислења и ставови на испитаниците, може да се заклучи следното:

  • Професионално и добро организирана обука: Учесниците ја оценија обуката како високо професионално спроведена и одлично организирана.
  • Квалитетни теми, содржина и реализација: Темите и содржината на обуката, како и начинот на реализација, беа оценети како многу добри.
  • Соодветни материјали: Подготвените материјали беа оценети како релевантни и корисни за наставниот процес.
  • Компетентни обучувачи: Обучувачите покажаа високо ниво на компетентност и успешно ја спроведоа обуката.
  • Исполнети очекувања: Обуката беше оценета како многу корисна и значително ги исполни очекувањата на наставниците кои учествуваа.

Овие повратни информации укажуваат на тоа дека обуката не само што ги исполни, туку и ги надмина очекувањата на учесниците, потврдувајќи ја нејзината вредност и релевантност.

Галерија од обуките:

„Примена на иновативни интерактивни пристапи во наставата“.

Иновативните интерактивни пристапи во наставата претставуваат современи методи кои се фокусирани на активно учество на учениците во процесот на учење. Овие пристапи вклучуваат употреба на технологија, колаборативно учење и креативни наставни методи кои го поттикнуваат критичкото размислување, решавањето проблеми и комуникациските вештини на учениците.

  • Технологија во училницата: Употреба на дигитални алатки како интерактивни табли, апликации за учење и платформи за е-учење.
  • Кооперативно учење: Вклучување на учениците во групни активности каде што работат заедно за решавање на проблеми и задачи.
  • Проектно-ориентирано учење: Спроведување на проекти кои ги поврзуваат учениците со реални ситуации и проблеми, овозможувајќи им да применат знаењето на практичен начин.

Важност на иновативни интерактивни пристапи:

  • Зголемена ангажираност: Активното учество и интеракцијата помеѓу учениците и наставниците создава поинтересна и динамична училница.
  • Подобри образовни резултати: Учениците кои учат преку интерактивни и иновативни методи често покажуваат подобро разбирање и помнење на наставните содржини.
  • Развој на вештини: Овие пристапи помагаат во развојот на критичко размислување, креативност, соработка и комуникациски вештини кои се клучни за успех во современиот свет.

Иновативните интерактивни пристапи не само што го подобруваат квалитетот на наставата, туку и го збогатуваат образовниот процес, правејќи го поинклузивен, ангажирачки и релевантен за учениците.

Реализирана обука за наставници

Академија Ц.Е.С. во периодот 2022-2024 успешно организираше и реализираше серија обуки за наставници, со фокус на примена на иновативни и интерактивни пристапи во наставата. Овие обуки се насочени кон подобрување на квалитетот на образованието преку воведување на нови методи и техники кои ја поттикнуваат активната вклученост на учениците во наставниот процес.

Овие обуки опфатија 9.200 наставници, распоредени во 368 групи, и се одвиваа на македонски, албански и турски јазик.

Целта на обуката беше да се подобрат компетенциите и перформансите на наставниците – учесници во обуката во следниве аспекти:

  • Применување на иновативни интерактивни пристапи во наставата: Наставниците да користат методи кои поттикнуваат активна вклученост и ангажираност на учениците во процесот на учење.
  • Посветување повеќе време за поучување на секој ученик: Индивидуализиран пристап кој осигурува дека секој ученик добива потребното внимание и поддршка според неговите индивидуални потреби.
  • Применување образовни иновации: Наставниците да интегрираат нови стратегии и технологии кои ги подобруваат наставните процеси и резултати.
  • Градење активна средина за учење: Создавање на училишна средина која ја поттикнува интеракцијата меѓу ученик-наставник и ученик-ученик, особено преку колаборативни активности и дискусии.
  • Овозможување подобри резултати кај учениците: Обезбедување можности учениците да учат со своја динамика, што води кон подобро разбирање и примена на наставните содржини.
  • Помагање на учениците да сфатат важноста на учењето: Поттикнување на учениците да гледаат на учењето како лична цел и можност да го истакнат својот интелектуален потенцијал.

Овие обуки им овозможија на наставниците да ги подобрат своите компетенции и да ги применат новостекнатите знаења и вештини во училниците, со цел да ја направат наставата поинтерактивна, иновативна и ефективна за сите ученици.

По завршувањето на обуката, наставниците – учесници пополнија евалуациски прашалник (Формулар за проверка на задоволството на учесниците од обуката. Од добиените мислења и ставови на испитаниците, може да се заклучи следново:

  • Професионална и добро организирана обука: Учесниците ја оценија обуката како високо професионално спроведена и одлично организирана.
  • Квалитетни теми, содржина и реализација: Темите и содржината на обуката, како и начинот на реализација, беа оценети како многу добри.
  • Соодветни материјали: Подготвените материјали беа оценети како релевантни и корисни за наставниот процес.
  • Компетентни обучувачи: Обучувачите покажаа високо ниво на компетентност и успешно ја спроведоа обуката.
  • Исполнети очекувања: Обуката беше оценета како многу корисна и значително ги исполни очекувањата на наставниците кои учествуваа.

Овие повратни информации укажуваат на тоа дека обуката не само што ги исполни, туку и ги надмина очекувањата на учесниците, потврдувајќи ја нејзината вредност и релевантност.

Инклузивно образование

Инклузивното образование е образовна стратегија која осигурува дека сите ученици, без оглед на нивните индивидуални способности или потреби, имаат еднакви можности за учење и развој во редовните училишни програми. Оваа пристапност овозможува создавање на инклузивни училници каде што секој ученик се чувствува прифатен, поддржан и вреднуван.

Важноста на инклузивното образование:

  1. Социјална кохезија: Преку инклузија, учениците учат да ги почитуваат и прифаќаат разликите, што помага во градењето на поотпорно и сплотено општество.
  2. Рамноправни можности: Инклузивното образование обезбедува еднакви шанси за учење за сите ученици, вклучувајќи ги и оние со посебни образовни потреби.
  3. Позитивен развој: Наставниците во инклузивни училници прилагодуваат наставните методи и ресурси за да одговараат на индивидуалните потреби на учениците, што резултира со подобрени академски и лични резултати.
  4. Психолошка поддршка: Учениците со посебни образовни потреби се чувствуваат прифатени и поддржани, што ги зголемува нивната самодоверба и мотивација за учење.

Инклузивното образование е клучно за создавање на праведни и инклузивни општества каде што секој има шанса да ги постигне своите потенцијали. Оваа пристапност не само што им користи на учениците со посебни потреби, туку ја збогатува и училницата како целина, поттикнувајќи ги сите ученици да се развиваат и да учат во средина која ги вреднува нивните уникатни придонеси.

Реализирана обука за наставници

Во периодот 2022-2024, Академија Ц.Е.С. успешно организираше серија обуки за наставниците од основните училишта во Република Северна Македонија, на тема „Инклузија и пристапи во поучувањето на ученици со посебни образовни потреби/попреченост”.

Овие обуки опфатија 4.406 наставници, распоредени во 176 групи, и се одвиваа на македонски, албански и турски јазик.

Академија Ц.Е.С. со гордост ја заврши оваа значајна обука, овозможувајќи им на наставниците да стекнат нови компетенции и да придонесат кон поинклузивен и поддржувачки образовен систем.

Целта на обуката беше да се подобрат компетенциите и перформансите на наставниците-учесници во следниве аспекти:

  • Применување на инклузивни пристапи во наставата: Наставниците да користат методи кои ја поддржуваат инклузијата на сите ученици, вклучувајќи ги и учениците со посебни образовни потреби.
  • Посветување време за поучување на секој ученик според неговите можности: Индивидуализиран пристап кој обезбедува дека секој ученик добива внимание и поддршка согласно неговите способности.
  • Применување образовни инклузивни стратегии: Наставниците да интегрираат стратегии кои поддржуваат активна вклученост на сите ученици во образовниот процес.
  • Градење активна средина за учење: Создавање на училишна средина која ја поттикнува интеракцијата меѓу ученик-наставник, ученик-ученик и ученик-асистент, особено за учениците со попреченост.
  • Овозможување подобри резултати во совладувањето на наставните содржини: Обезбедување на наставни методи кои помагаат учениците со попреченост да ги совладаат наставните содржини според нивните можности.
  • Поддршка на родителите: Поттикнување на родителите активно да учествуваат во сите домени на училиштето, со цел подобрување на инклузијата и целокупната работа на училиштето.

Со овие обуки, наставниците стекнаа нови компетенции и стратегии за поефективна работа со учениците, промовирајќи инклузивен пристап во наставата и овозможувајќи подобро образовно искуство за сите ученици. Академија Ц.Е.С. продолжува да вложува во унапредување на образовниот систем преку континуирана поддршка и развој на наставничкиот кадар.

На крајот од обуката, наставниците – учесници пополнија евалуациски прашалник (Формулар за проверка на задоволството на учесниците од обуката). Од добиените мислења и ставови на испитаниците може да се заклучи следното:

  • Професионална и добро организирана обука: Учесниците оценија дека обуката беше спроведена на високо професионално ниво и многу добро организирана.
  • Квалитетни теми, содржина и реализација: Темите, содржината и начинот на реализација беа оценети како многу добри.
  • Соодветни материјали: Подготвените материјали беа оценети како адекватни и корисни.
  • Компетентни и успешни обучувачи: Обучувачите демонстрираа високо ниво на компетентност и успех во спроведувањето на обуката.
  • Корисна и очекувана обука: Наставниците истакнаа дека обуката беше многу корисна и во голема мера ги исполни нивните очекувања.

Овие повратни информации укажуваат на тоа дека обуката не само што ги исполни, туку и ги надмина очекувањата на учесниците, потврдувајќи ја нејзината вредност и релевантност.

РЕАЛИЗИРАНИ ОБУКИ ЗА НАСТАВНИОТ КАДАР ОД СЕПУГС ВАСИЛ АНТЕВСКИ ДРЕН СКОПЈЕ
(2021)

Во периодот од 18 август до 19 декември, 2021 година, Академија ЦЕС реализираше неколку обуки за наставниот кадар од СЕПУГС Васил Антевски Дрен од Скопје:

  • Team Building – Градење тимови и тимска работа
  • Личен план за професионален развој на наставниците и стручните работници
  • Подобрување на дигиталните вештини во наставата преку учење на нови ИКТ Miro, Gather town и e Twinning платформата

Поради настанатите здравствени околности, предизвикани од пандемијата Ковид19, дел од наставниците следеа обуки со физичко присуство, а останатите следеа обука онлајн, преку платформата zoom.

За сите учесници во обуката беа обезбедени соодветни просторни услови за работа и изготвени соодветни материјали за работа.

По завршување на обуките, сите учесници, беа соодветно сертифицирани.

За успешна реализација на обуките, беа ангажирани повеќе предавачи: проф. Д-р. Константин Петковски, Владимир Карев, Љупка Ристовска, Драган Атанасов, Драган Маркоски и Катерина Митковска.

Галерија:

РЕАЛИЗИРАНИ ОБУКИ ЗА НАСТАВНИОТ КАДАР ОД СЕПУГС “ВАСИЛ АНТЕВСКИ ДРЕН СКОПЈЕ”
(2022)

Во периодот од 17 до 18 декември, 2022 година Академија ЦЕС реализираше неколку обуки за наставниот кадар од СЕПУГС Васил Антевски Дрен од Скопје. Обуките се одвиваа во Скопје и во Велес.

Темите коишто беа опфатени беа:

1. Меѓуетничка интеграција во образованието
2. Училишна клима и култура со акцент на инклузија, дигитализација и тимска работа
3. Образовни модели – од традиционално во современо учење (студии на случаи)

За сите учесници во обуката беа обезбедени соодветни просторни услови за работа, како и соодветни материјали за работа. По завршување на обуките, сите учесници добија сертификати.

За успешна реализација на обуките, беа ангажирани повеќе предавачи и тоа: проф. Љупка Ристовска, проф. Владимир Караев, м-р Мирлинда Реџепи, проф. д-р Елизабета Томевска-Илиевска и м-р Даријан Трајанов.

Галерија:

ЛИЦЕНЦИ И АКРЕДИТАЦИИ

Биро за развој на образованието          https://www.bro.gov.mk/                         

  • Решение за акредитирање на програма и инситуција за услуги за професионално усовршување на воспитно-образовниот и раководниот кадар во средните училишта во Република Македонија на тема: Современи методи во наставата, активно вклучување на учениците и поттикнување на нивната креативност”
  • Решение за акредитирање на програма и инситуција за услуги за професионално усовршување на воспитно-образовниот и раководниот кадар во средните училишта во Република Македонија на тема: Имплементација на содржини за иновации и претприемништво во курикулумот за средно образование во Република Македонија”
  • Решение за акредитирање на програма и инситуција за услуги за професионално усовршување на воспитно-образовниот кадар во средните училишта во Република Македонија на тема: Настава и учење во 21 век, создавање иновативни училишта, подготвување на учениците за 21 век”
  • Решение за акредитирање на програма и инситуција за услуги за професионално усовршување на воспитно-образовниот кадар во средните училишта во Република Македонија на тема: Современи концепти на средно образование- новата улога на наставникот и новите стратегии на учење и поучување ”

Bureau for Development of Education   https://www.bro.gov.mk/                        

  • Decision for accreditation of a program and institution for services for professional development of the educational and management staff in the high schools in the Republic of Macedonia on the topic: “Modern methods in teaching, active involvement of students and encouraging their creativity”
  • Decision for accreditation of a program and institution for services for professional development of the educational and management staff in the high schools in the Republic of Macedonia on the topic: “Implementation of contents for innovation and entrepreneurship in the curriculum for secondary education in the Republic of Macedonia”
  • Decision for accreditation of a program and institution for services for professional development of the educational staff in the secondary schools in the Republic of Macedonia on the topic: “Teaching and learning in the 21st century, creation of innovative schools, preparation of students for the 21st century”
  • Decision for accreditation of a program and institution for services for professional development of the educational staff in the secondary schools in the Republic of Macedonia on the topic “Modern methods and concepts of secondary education – the new role of the teacher and new learning and teaching methods and strategies”

 

Министерство за образование  и наука   https://mon.gov.mk/                              

  • Решенија за верификација на установа за реализирање на стручни обуки по верификувана програма за образование на возрасни

Ministry of Education and Science  https://mon.gov.mk/                            

  • Decision for verification of an institution for realization of professional trainings according to a verified program for adult education

Центар за образование на возрасните http://cov.gov.mk/

  • Решенија за верификација на програми за реализирање на стручни обуки за образование на возрасни

Adult Education Center http://cov.gov.mk/                       

  • Decision for verification of programs for realization of professional trainings for adult education

Министерство за животна средина и просторно планирање     https://www.moepp.gov.mk/

  • Решение за овластување за вршење обука за полагање на стручен испит за управување и/или постапување со отпад

Ministry of Environment and Physical Planning https://www.moepp.gov.mk/

  • Decision for conducting training for the professional exam for management and / or treatment of waste

Центар за стручно образование и обука    http://csoo.edu.mk/

ПОЛИТИКА ЗА КВАЛИТЕТ ЗА ОБРАЗОВНИ
УСЛУГИ

Ви благодариме за интересот! Во моментов, пријавувањата се завршени. Ве охрабруваме да ја посетите нашата веб-страница повторно и следете нè на социјалните мрежи за да останете информирани кога ќе се отворат апликациите. Ви благодариме!

Сподели ја обуката:

ОСТАНАТИ ОБУКИ

2023-08-21T18:49:23+02:00

ОБУКИ ЗА ЛИЧЕН И ПРОФЕСИОНАЛЕН РАЗВОЈ

Обуки од ваков тип овозможуваат, стекнување на вештини, преку кои на најдобар можен начин ги идентификувате своите слаби и јаки страни, да ги истекнете предностите, но и слабите страни да ги претворите во предности.

2023-08-21T17:58:52+02:00

ОБУКА ЗА ФИНАНСИСКА ПИСМЕНОСТ

Светот се врти околу парите, сите сигурно ја чуле таа изрека. Сигурно и многу пати во животот се увериле дека има голема вистина во исказот. Но, прашање е колку сме ние подготвени паметно да управуваме со парите.

2023-08-22T17:28:39+02:00

Обука за Службеник во сметководство

Програмата “Службеник во сметководство” е насочена кон стручно оспособување на кандидатите од областа на основни (почетни) теоретски и практични знаења и умеења за водење на сметководствената евиденција и утврдувањето на резултатите од работењето.

2023-08-21T18:09:24+02:00

ОБУКА ЗА ПРЕТПРИЕМАЧКИ ВЕШТИНИ

Многумина сонуваат да имаат свој бизнис, да бидат менаџери на сопствениот бизнис и успешно да градат своја кариера. Зад секој успешен бизнис стои некој, кој што имал добра идеја, желба за успех и упорност, но пред се посветеност и храброст таа идеја да ја реализира до крај.

2023-08-22T17:26:19+02:00

Обука за деловен асистент

Администраторот, како што уште се нарекува деловен асистент, има различна улога споредено од една до друга компанија, меѓутоа постојат неколку основни вештини кои мора да ги поседува со цел успешно да одговори на работните обврски.

2023-08-21T18:49:55+02:00

ОБУКА ЗА ВЕШТИНИ ЗА ВРАБОТУВАЊЕ

Да се најде добра работа во денешно време, навистина е предизвик. Не само што треба да ги поседувате вистинските квалификации и вештини, туку многу е важно и како ќе се претставите пред работодавачите. Или уште поголем предизвик може да претставува, како да дојдете до информација за вистинската понуда на работни места.