ЗА ПРОЕКТОТ
Писменоста се смета за фактор во економската конкурентност на една земја. Луѓето со подобра писменост се посвесни за светот и за себе, за подобро разбирање на нови идеи и промени, подобро во проценувањето на вредноста на нештата; тие имаат подобро здравје, поголем приход и подобро учество во граѓанскиот живот…
Семејна писменост
За проектот
Писменоста се смета за фактор во економската конкурентност на една земја. Луѓето со подобра писменост се посвесни за светот и за себе, за подобро разбирање на нови идеи и промени, подобро во проценувањето на вредноста на нештата; тие имаат подобро здравје, поголем приход и подобро учество во граѓанскиот живот отколку луѓе со пониски вештини за описменување. Меѓутоа, во повеќето земји кои се вклучени во овој проект (Романија, Словенија, Бугарија, Португалија и Македонија), загрижувачки се стапките на писменост за читање кај децата на возраст од 10 и 15 години. Значителен дел од учениците во Романија, Бугарија и Македонија (околу 35% или повеќе) се читатели со ниски перформанси, покажуваат резултатите од истражувањата на PIRLS и PISA за постигнување на успехот спроведени од 2000 година. Во најдобар случај, овие ученици можат да читаат едноставни текстови, да добијат експлицитни информации или прават директни заклучоци, но тие не се способни да се справат со долги или сложени текстови или да интерпретираат надвор од она што е експлицитно наведено во текстот.
Притоа постојат огромни разлики во перформансите за читање помеѓу децата чии родители сакаат да читаат и оние кои не читаат.
Постои растечки доказ дека иницијативите за семејна писменост имаат долгорочни, позитивни влијанија врз животните шанси на децата од загрозените средини. “Семејна писменост” го опишува секојдневното искуство на јазикот и писменоста во семејството, како резултат на интеракциите помеѓу родителот (родителот) и детето, детето и браќата и сестрите. Исто така, се користи за опишување на иницијативи, интервенции, обезбедување или проекти насочени кон стимулирање, развивање или дополнување на овие интеракции, со цел да се намали раниот пренос на нееднаквостите.
Родителите од загрозените средини имаат поголема веројатност да немаат доверба и / или вештини за да бидат повеќе вклучени во образованието на нивните деца и да веруваат дека образованието не е нивниот домен. Програмите за семејна писменост ја градат довербата на таквите родители да се вклучат во развојот на писменоста на нивното дете и да ја подобрат нивната средина за учење во домот.
За добар квалитет, ефикасни програми за семејна писменост, потребни се добро обучени фацилитатори за Семејна писменост.
Преку реализација на целите на овој проект ние откако ќе извршиме скенирање на состојбите со Семејната писменост во земјите учеснички на проектот (Португалија, Романија, Словенија, Бугарија и Македонија) ќе понудиме модел-профил на фасилитатор за Семејна писменост и тренинг. Преку овој проект предвидено е да се спроведат неколку активности и тоа:
– идентификување на добри практики во областа на семејна писменост во Европа;
– дефинирање на основните компетенции на фасилитатори за семејна писменост;
– развивање и пилотирање на кохерентна тренинг програма за обука на фасилитатори за семејна писменост (наставна програма, методологија, материјали за учење).
ПАРТНЕРИ
